Archive for Haziran, 2011

Sürekli yapılan Yoga’nın faydaları nelerdir ?

Vücudun diri ve sağlıklı görünmesini sağlar.
Metabolizmanın dengeli, sinir sisteminin güçlü, kan dolaşımı ve bezelerin fonksiyonlarının düzenli olmasını sağlar.
Zihne, ruha huzur ve mutluluk getirir, olumlu düşüncelerin üretilmesini sağlar.
Vücudun esnekliğini arttırır,
Kasları, eklem yerlerini iç organları ve sinir sistemini güçlendirir.
Solunum organlarının düzenli çalışmasını sağlar.
Düzenli nefes almayı öğretir.
Sindirim problemlerini çözer.
İç salgı bezlerini çalıştırarak normal dengeyi sağlar.
Zihnin durulmasını sağlar.
Sakinleştirir ve sabırlı olmayı öğretir.
İnsanı öz benliğine kavuşturur.

 

Yoga vücut, zihin ve ruhu kapsayan oldukça eski bir kendini geliştirme sistemidir. Sürekli yapılan Yoga vücudun diri, metabolizmanın dengeli, sinir sisteminin güçlü, kan dolaşımı ve bezelerin fonksiyonlarının düzenli olmasını sağlar. Zihne ve ruha huzur ve mutluluk getirir. Vücudun esnekliğini sağlar. Kaslara, eklem yerlerine iç organlara ve sinir sistemine güç verir; sağlamlaştırır. Solunum organlarının düzenli çalışmasını sağlar, düzenli nefes almayı öğretir, sindirim problemlerini çözer, iç salgı bezlerini çalıştırarak normal dengeyi sağlar, omurga sinir sistemine güç verirerek hastalıkları önler, zihnin durulmasını sağlar ve olumlu düşüncelerin üretilmesini sağlar; bütün bedeni güçlendirip dinçleştirir, vücudu güzelleştirir, rahatlık verir, sakinleştirir ve sabırlı olmayı öğretir; insanı özbenliğine kavuşturur.

Yoga Nedir ?

    Yoga, binlerce yıl önce Hindistan da ortaya çıkmış bir yaşam bilimidir. Yoga sözcüğü Sanskritçe de “birleştirmek veya bütünleşmek” anlamına gelir.

 

Yoga, bedeni, zihni ve ruhu tamamen eğiten, huzur veren ve kişinin kendini keşfetmesini sağlayan, dünyadaki en eski kişisel Gelişim metodudur. Yoga bir din değildir; ama ne yazık ki bir tarikat veya Hintlilerin dini inanışı gibi bazı yanlış değerlendirmelere maruz kalabilmektedir. İnsanları fiziksel, zihinsel ve ruhsal disiplin yoluyla mutluluğa, başarıya ve “aydınlanma”ya ulaştırmayı amaçlayan bir tekniktir.

Yoganın mevcudiyetine ilişkin en eski arkeolojik bulgular, M.Ö. 3000 yıllarına kadar gider. İndus vadisinde yapılan kazılarda ortaya çıkartılan bazı taş mühürlerde yoga duruşlarını gösteren Figürlere rastlanmıştır.

Yoga, insana kendi benliğini tanımasını ve dengede tutmasını öğretir. Eğer yorgun, dermansız, sinirli ve üzüntülü bir hayat sürüyor isek bunda çoğunlukla kendi kusurumuzun büyük payı vardır. Çektiğimiz anlamsız acılar, Yoga sayesinde yerini evrensel uyuma bırakır. Yoga’yla uğraşan insan kendi “özünün” farkında lığını yaşar. Ve kendini Evrendeki her şeye çok daha yakın hisseder. Canlı, cansız her şeye daha derin bir sevgi duyar, onlarla bütünleşir. Yoga yaparak daha iyi ve yorulmaksızın daha uzun yasamayı mümkün kılacak sağlığı ve dengeyi bulabilirsiniz. Yoga, mutlu ve aydınlık bir insan olmanın yöntemidir.

Bu günlerde batılı ülkelerde oldukça revaçta olan Yoga öğretisinin, ağırlıkla bedensel hareketlerden ibaret olduğu düşünülmektedir, ancak Yoga dışa değil, içe gidilen bir yoldur. Yoga’da Asana, nefes egzersizleri, Meditasyon, Gevşeme ve Beslenmeden oluşan beş ana basamak vardır. Amaç bedeni ve nefes egzersizlerini kontrol ederek zihni dinginleştirmektir.

Yoga sadece birkaç değişik egzersiz hareketlerinden Asanalar veya nefes alma yöntemlerinden Pranayama ibaret değildir. Kendine has felsefesi ve yaşamın her yönünü farklı değerlendirişiyle de önemli ayrıcalıklar taşır.

Yoga, uzun süreli eğitim gerektiren bir yoldur. Ancak bir yol göstericinin Yogi in rehberliğinde öğrenilir. M.Ö. 3. yüzyılda yaşamış olan ve Yoga’nın babası olarak kabul edilen Patanjali, Yoga Sutralarında, Yoga ın 8 basamaktan oluşan yolunun aşağıdaki gibi olduğunu söyler.

YAMA Olumsuzluklardan Arınma
NİYAMA Olumlulukları Güçlendirme
ASANA Bedensel Duruş Teknikleri
PRANAYAMA solunum ve enerji Çalışmaları
PRATYAHARA duyuların Denetimi
DHARANA Odaklanma Teknikleri
DHYANA Meditasyon
SAMADHİ Evrenle bütünleşme

Yoganın birçok türü vardır. Fakat bunlar içinde en çok bilinenleri Karma Yoga, Bhakti Yoga, Jnana Yoga, Hatha Yoga ve Raja Yogadır. Ancak bunlar yukarıda belirtilen sekiz basamaklı Klasik Yoga’nın sadece belli maddelerini kapsayan Yoga türleridir.

Yoga veya Pilates Seansına gelirken nelere dikkat etmeliyim ?

  • Seanslarımızın başlaması için gereken en az kişi sayısı üçtür.
  • Seanslara geç girişler akışı engelleyip, diğer katılımcıları rahatsız edeceğinden; lütfen  zamanında geliniz
  • Bütün seanslar 45-90 dakikadır. Lütfen acil durumlar dışında seanslardan erken çıkmayınız. Eğer çıkmanız gerekir ise, tekrar girdiğinizde devam eden akışa (poza) eşlik ediniz.
  • Seansa gelmeden en az 2 saat önce yemek yemeye özen gösteriniz.
  • Ayakkabılarınızı resepsiyon koltuklarının alt kısmında sizler  için tahsis edilen dolaplara yerleştiriniz.
  • Seans esnasında sadece su içiniz. Diğer içeceklerin seans esnasında stüdyoda tüketilmesi yasaktır.
  • Seans esnasında kullanmak üzere bir havlu ve kurulanmak üzere yedek havlu getiriniz. Üst üste iki seansa katılacak iseniz  her seans için farklı havlu kullanınız.
  • Seans sonunda stüdyodan sessizce çıkınız ve şahsi eşyalarınızı almayı unutmayınız. Boş pet şişe ve benzeri atıklarınızı çöp kutusuna atınız.
  • Hasta iseniz ve/veya vücudunuzda açık yara var ise seansa katılmayınız.
  • Cep telefonu ve/veya çağrı cihazı ile seansa girmeyiniz.
  • Seans esnasında konuşmayınız, sorularınız var ise eğitmenlerimize seans başlangıcı ve/veya bitiminde danışınız.

*Huzurlu bir yoga/pilates  seansı geçirmenizi sağlamak konusunda bizlere yardımcı olduğunuz için teşekkürler . . .

Yogalı Hayat I

Yogayla buluşmama vesile olan ilk belirti içimde hiç durmadan konuşan  ses oldu,  beynimi didikleyip duran ses. Hep geçmişte yaşayan geçmişin durmadan muhasebesini yapan, eleştiren, yargılayan, karşılaştıran aynı zamanda gelecek endişesiyle dolu ses hep beni bu andan alıkoyuyordu. O anın güzelliklerini yaşamama engel oluyordu. Bu itme çekme süreci uzun bir süre devam etti.  Onu durdurmaya çalıştıkça daha yüksekten geldi.

Zihnin nasıl işlediğini, çalışma mekanizmasını öğrenirsem zihnimi dengeleyebilir bunun sonucunda da  hayatı daha zevkle yaşarım diye düşündüm ve  bilimsel  kitaplardan  tutun da, psikoloji, felsefe , kuantum fiziği, spirütüel kitaplara kadar  geniş bir yelpazeyi içine alan birçok kitap okudum, ama gel gör ki hayatın içinde bu bilgileri uygulayamıyordum. Kitabı okurken her şey güzel , iyiydi ama hayatın tam göbeğine  çıktığımda sonuçsuz.

Ve yogayla ilk tanışma hocam Zeynep Aksoy’un o büyüleyici sesiyle oldu. Bir maymun gibi daldan dala zıplayıp duran zihnimi getirdi bu anın tam da içine yerleştirdi.  Ve  teorik olarak çok tanıdık bu bilgiyi hücrelerimin, kaslarımın öğrenmesi yoga yolu ile oldu.  Ruhun,  zihnin ve bedenin bütünleşmesi ne demekmiş anladım.

Ve gördüm  ki benim  yolum  bu. Yoga yaptıkça kendimi daha dengeli, mutlu, tastamam  hissediyordum.  Evrendeki toprak, hava, su,  ateş benim arkamdaydı sanki , her adımımda bana destekti. Parladığımı hissediyordum.  Şaşırdığım oluyordu “neden bu insanlar beni yolda sokakta gördüklerinde sormuyorlar “ sen ne yaptın, nasıl böyle parlıyorsun, nasıl böyle mutlusun” diye.  Yeni ben aslında çok, çok eskilerden tanıdığımdı. Hem çok yeni hem de bir o kadar eski, özüme o kadar yakındı ki.  İçimdeki çocukla karşılaşmak gibi.

O sese  ne olduğunu merak ediyorsanız, hala orada bazen yüksek,  bazen daha düşük tonda.

Her zaman bu mümkün olmasa da  tüm bu düşüncelerle duygularla özdeşleşmeyi bırakmayı araştırmanın verdiği şifanın tadına varıyorum yogayla.

Kundalini Yoga Hakkında

What is Kundalini Yoga? / Neden Kundalini Yoga?

Kundalini yoga (KY) is an ancient form of yoga that has only been practiced in the west relatively recently. Yogi Bhajan introduced Kundalini to the world. Although Kundalini had not previously been taught to the public, Yogi Bhajan felt that everyone should have the opportunity to enjoy its benefits.

KY Batı’da nispeten yeni uygulanan çok eski bir yoga türüdür. KY Yohi Bhajan tarafından dünyaya tanıtılmıştır. Kundalini daha önce halka öğretilmemesine rağmen, Yogi Bhajan herkesin KY’nın faydalarından yararlanma fırsatının olması gerektiğini hissetmiştir.

What Does Kundalini Mean? /Kundalini Yoga ne anlama gelmektedir?

The Kundalini is untapped energy (prana) at the base of the spine that can be drawn up through the body awakening each of the eight chakras. Full enlightenment may occur when this energy finally reaches the Crown Chakra. Kundalini vücudumuzda bulunan 8 çakranın açılmasıyla omuriliğimizin en uç noktasından yükselen ham enerjidir. Tam aydınlanma bu enerjinin başımızın üzerinde yer alan Taç Çakraya ulaşmasıyla gerçekleşebilir.

Focus on Breath and Movement / Nefes ve Hareketlere odaklanmak

Each Kundalini Yoga asana series is done in conjunction with a specific breath that intensifies the effects of the poses with the purpose of freeing energy in the lower body and allowing it to move upwards. Kundalini sequences (kriyas) may consist of rapid, repetitive movements done with breath or holding a pose while breathing in a particular way.

Her KY serisi duruşun etkisini arttırmak için özel bir nefes tekniği ile birleşerek vücudun aşağısındaki enerjiyi serbest bırakarak yukarı doğru hareket etmesi amacıyla yapılır. Kundalini serileri hızlı ve nefes ile tekrarlanan hareketlerden ya da belli bir nefes alış yöntemi ile pozisyonda kalmaktan oluşur.

What to Expect in a Kundalini Class? / Kundalini dersinden ne beklemeliyiz?

A Kundalini class begins with a short chant followed by a warm-up to stretch the spine and improve flexibility. The main work of the class is called a kriya, which is a proscribed sequence of poses and pranayama that focuses on a specific area of the body. The class ends with a meditation, which may be accompanied by a closing song.

Kundalini dersi omuriliğini esneten ve vücudun esnekliği arttıran ısınma hareketleri ve kısa bir nağme ile başlar. Dersteki temel çalışma, belirlenmiş seri hareketler ile nefes alış teknikler eşliğinde vücudun belli noktalarına odaklanmayı sağlayan kriyadır.  Ders bitiş şarkısıyla eşlik edilen meditasyon ile son bulur.

Is Kundalini for You? / Kundalini sizin için midir?

Kundalini is one of the more spiritual types of yoga. It goes beyond the physical performance of poses with its emphasis on breathing, meditation, mudras and chanting. This type of yoga appeals to those who are up for both mental and physical challenges. Kundalini yoga daha çok ruhani boyutu olan bi yoga türüdür.

Nefes alışına, meditasyona, ellerin duruşuna ve nağmelerle vurgulanmış duruşların fiziksel performansının ötesine gider. Bu yoga türü zihinsel ve fiziksel mücadele etmek isteyenlere cazip gelebilir.

Çocuk Yogası Nedir ?

Çocuk Yogası, çeşitli hikayeler eşliğinde ve oyunlarla yapılan özel bir yoga türüdür. Yoga hareketleri, nefes çalışmaları ve dinlenme tekniklerinden oluşur.

Çocuğun beden farkındalığını, yaratıcılığını ve konsantrasyonunu arttırır. Çocuk yogasında yer alan hareketler çocukların gelişim süreçleri ve bedensel ihtiyaçlarıyla bağlantılıdır. Hareketler, rahatlıkla yapabilecekleri, bedenlerini zorlamayacak niteliktedir.

Yoga hareketleri ile dikkat, denge ve esneklik artar. Çalışmalarla güçlenen beden, sağlıklı bir duruşa ve hareket bilincine ulaşır.

Hamile Pilatesi Nedir ?

Hamile Pilatesi,  hamilelik süresince hamilenin önce sağlığı  sonra doğumunu kolaylaştırması acısından günde en az yarım saat aktif olarak egzersiz  yapması tavsiye edilen bir egzersizdir. O yüzden hamileler
için en uygun görülen egzersiz pilatestir.

Hamilelik hastalık degil fizyolojik bir olaydır ancak  patolojik sorunlar oluşturur ve egzersize engel değildir. Hamile pilatesinde amaç hamilenin kilo vermesini sağlamak değil; kilo almasını önlemektir.

Etiket Bulutu