Farketmek

FARKETMEK

 Orhan Pamuk’un “Yeni Hayat”  romanı ne de güzel başlar. “Bir gün bir kitap okudum ve bütün hayatım değişti”

 İşte bende bir gün yoga yaptım ve bütün hayatım değişti.

Yaşanmışlıkların, Türk eğitim sisteminin cenderesinden geçmenin, şartlanmaların bana hediyesi; boynumda düzleşme ve iki fıtık,  gerilimden kısalan sırt kasları, birbirine yaklaşan omuzlar ve büzülmüş göğüs kafesi oldu. 

 Tüm bunlar olurken ben nasıl durduğumun, bedenimin farkında bile değildim. Bu sırada en iyi öğretmen olan “kronik acılar” baş gösterdi.  Bedenim alarm veriyordu ve ben tekrarlayan düşünceler girdabında olduğum için burnumun ucunu dahi göremiyordum.

 Yogaya aşkla bağlanmamı sağlayan önemli etkenlerden biride, beni düşünceler yumağından çıkarıp bedenimle yeniden tanıştırması ve onu hissetmeye başlamam oldu.  

 Fizyolog Sir Charles Bell, beş duyumuzun dışında (dokunma, koklama,  görme, duyma, tat alma) altıncı bir duyumuzu tanımlamış. Kinestetik duyu. Yapılan hareketin genişliğini, yönünü, etkisini sezebilme duyumu. Ve kaslarımız bu altıncı duyu organımızın bir parçası.  F.M.  Alexander, modern yaşam tarzında bu altıncı duyumuzla tamamen ilişkimizi kesmiş olduğumuzu ve bu nedenle de  anatomimizin doğal diziliminin bozulduğundan bahsediyor.

 İşin daha da ilginç yönü;  beyin bu alıştığı kullanım biçimini o kadar doğru olarak kabul ediyor ki bu duruşun dışında kendisini yanlış ve rahatsızmış gibi hissediyor.  İşte tam da burada nasıl doğru duracağını bilmek hiçbir işe yaramıyor. 

 Yoga sayesinde hissettikçe,  yeni davranış kalıpları gelişiyor ve doğru postür kendiliğinden oluşuyor.  Hayat geniş yaşanmaya başlıyor.

 

Kaynak: Günlük Yaşamda Alekxander Tekniği  –  Jonathan Drake

Comments on: "Farketmek" (2)

  1. Seyhancığım,
    Duruşuna sağlık. Ne güzel bir yazı olmuş. Bütün yazıların çok samimi ve bir o kadar da öğretici olmuş. Her şey çok dozunda. Nice yogalı zamanlar dilerim. Renk ve sevgiyle…

  2. Cok begendim Amerikan takipciniz Aysun! :X

Bir Cevap Yazın

Etiket Bulutu

