Yoga tahminen günümüzden 2000 yıl kadar önce Patanjali tarafından Yoga Sutra adı ile yazıya geçirilmiş. Yoga Sutralar en eski dillerden biri olan sankrıt dilinde yazılmasından dolayı günümüz dillerindeki kelimeler ile ifade etmek anlam farklılıklarına neden olabiliyor. Deneyimli yoga hocası Godfrey Devereux açık, ahlak kuralları çerçevesiyle sınırlanmamış ve yargısız bir dil kullanarak açıklıyor sutraları, “insan olma durumunun doğasıyla ilgili 96 özlü yoğun ifadedir” diyor ve ekliyor. Bu 96 sözün ilki “yoga şu anda oluyor”  İkincisi;  Yoga “zihnin faaliyetlerini teslim etmektir”

Zihin soyut bir kavram olduğu için biz hatha yogada zihnin görünen hali olan bedenden yola çıkarız.  Böylece Yoga duruşlarını, nefes tekniklerini, meditasyonu bir büyüteç olarak ele alırız ki buradan zihni gözlemleyebilelim. Bu gözlemleme halini, şahit olma durumunu sürdürdükçe düşünceler görünür olmaya başlar.

Ve yoganın faydaları her geçen gün bilimsel olarak da tanınıyor. Çünkü yoga çok önemi bir şey yapıyor sinir sistemimizi dengeliyor.

 Yaşamı devam ettirmemiz için hayati öneme sahip iki ana sinir sistemimiz var. Sempatik ve parasempatik sinir sistemleri. Yoga duruşları parasempatik sinir sistemini uyarır.

Bu iki sinir sisteminin dengede olması sağlıklı, mutlu ve dengeli olmamız şeklinde tanımlanırken, birisi daha aktif olmaya başlarsa dengeler de bozulur.

Sempatik sistem kan akışını hızlandırır, kaslara kan pompalar, kasaları sertleştirir. Bizi uyanık ve tetikte tutar. Heyecan, neşe, yaşam arzusunun artması gibi hayatı anlamlı ve hoş kılan öğeleri yükseltir. Yaşamın tehlikeye girmesi durumlarında faaliyetlerini daha da artırarak hayatta kalabilmemiz için savaş ya da kaç dürtüsünü oluşturur. Kişinin diğerlerinden ayrı olduğu yanılsamasını güçlendirir. Kutuplaştırır, rekabet ettirir, yarıştırır ve rakiplerini geçmek ya da yok etmek için savaştırır. Kısaca sempatik sinir sisteminin amacı canlının yaşamda kalmasını sağlamaktır.

Son zamanlarda hızlanan yaşam, stres ve fobilerin çoğalmasıyla sempatik sistem çok fazla uyarılır ve bunun sonucunda egoda artış, kalp ve damar basıncı yükselişi, bütün organ, salgı bezleri ve hücrelerin koşturmaya başlaması gözlenir, sonuçta Stres ortaya çıkar. Bu durum en nihayetinde yaşam süresinin kısalmasına yol açar.

Yogada ise Parasempatik Sinir Sistemi uyarılır. Yani kan iç organlara hücum eder, kaslar yumuşar ve uzar ki aslında en sağlıklısı da uzun ve yumuşak kastır. Kalbin ritmi sakinleşir.

Yoga duruşları bedeni girebileceği bütün formlara sokarak kasları uyarır, mükemmel bir fiziksel çalışmadır,  hatta iç organlar uyarılır ve kan pompalanır,  hormon sistemi dengelenir.

Bu noktada yoga, meditasyon ve nefes teknikleri koşan sempatik sistemi yavaşlatmada çok büyük önem kazanırlar.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Etiket Bulutu

%d blogcu bunu beğendi: